Thursday 19 June 2014

York heatwave


Suanana dekat York harini mendung berangin sejuk.. adakah masih tak ready nak masuk summer? mungkin sebab York tak snow winter haritu jadi cuaca summer pon macam ala2 hidup segan mati x mahu.. eh? Ada tak gitu? .. redup je…  berangin tapi sejuk,… matahari lalu kejap kejap.. jadi kalau ssidai kain dekat luar kita angkat kain tu still akan rasa sejuk.. sebab.. xpanas sangat pon.. pernah la York ni panas sekejap.. kunun kunun katanya minggu heatwave melanda… tapi lagi panas Rome .. rasanya xsampai 25degree kot.. ala ala  Cameron Highland gitu…  aku siap pkaikn dhea sleeveless dan shorts.. melaram anak aku.. konon2 ingat winter dah berakhir.. jadi boleh dah bungkus baju winter.. semua jumper, pullover,lengan panjang, seluar panjang semua gulung lipat masuk bag besar.. TAPI nasib aku xsimpan lagi… sebab smpai sekarang masih guna lg.. paling kelakar… sekarang pon masih pkai winter jacket.. Cuma kami dah simpan puff jaket je..ala jaket yg gemok-gemok tu.. smpai aku org cakap dah gemok kn… padahal mmg iye.. kekeke.. ok itu kisah heatwave tu adalah sebulan yang lepas.. masa pak mertua aku ada dekat sini.. nah gambar anak aku hamper terlanjang aku kejekn dress up dia… sampai nenek dia Tarik nafas la tengok cucu sexy gitu.. amboi.. time tu jgk aku feefeeling pergi faculty xpakai jaket.. melaram dengan skirt labuh yang sebelum ni aku xpkai sebab sejuk sangat kang angina masuk beku semua.. kekekeke..

Berbalik pada kisah harini.. sejuk berjalan dari rumah ke library tak habis lagi.. although perjalanan berjalan kaki adalah sejauh 20min sambil berlengah2 melihat indahnya alam ciptaan Allah.. aku sampai library tak berpeluh tapi ……………………………………………… Aku penat dan semput. Ye.. semput sebab turun naik tangga bukit bukau (eh drama lebih).. pergh dah berapa lama aku xberjalan ni… padahal 20min berjalan tu was easy for me back then… oh aku lupa.. dah sebulan aku tak jejak kaki ke library.. gara-gara sakan bercuti.. ok jangan risau.. entry berjalan aku akan menyusul.. harini hari first aku buat entry setelah aku berhenti sekian lama… aku harap kalini aku tekad menulis sebab otak aku dah haus.. aku dah lama tak pakai untuk berfikir… jadi aku rasa ini perlu.. maaf sebab aku dulu hangat hangat taik itik (sebab sini banyak itik)..


Ok korang layan la gambar sekitar panas-panas taik itik di York ni ek.. sehingga bertemu kembali.. tatata..

Primark Handbag and Flat dikelilingi Daisies..
 

feeling merenung masa depan


sengih sebijik daddy

"heyyo, yeah, cee ya outside kakak"

tengokla,, menonong je dia.. bukan nk tunggu orang kn

jumpa Anis kebetulan pakai baju sama

tah ape yang dia bg dekat kakak anis dia tu

bila suruh smile pandang kamera.. dia pon posing eh..

 


ambik gambar depan rumah pon Nampak cantik.. sebab brick tu cantik kn..



budak kecik main dengan Daisies
 
 
 15 May 2014 - 18 May 2014 - Heatwave
 

2 comments:

  1. best sgt!untung dpt merasa dok negara luar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq Anis.. insyaallah one day ada la giliran anis tu..

      Delete

:: Thank you for all the comment dearies.. ::